Index alfabetic general
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Z
Publicitate
Sondaj
Care dintre urmatoarele ar trebui evitate atunci cand esti insarcinata ?
Cofeina
Fumatul
Sexul
Exercitiul fizic
Lactate nepasteurizate
Mezeluri si carne neprelucrata termic
Mersul cu avionul
Ce parere aveti despre eMedOnline.ro?
Excelent
Bun
Satisfacator
Nesatisfacator
  • Newsletter
Boli si afectiuni - Index alfabetic
A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Z
Boli si afectiuni :: Somn


Somnul

Ce pot face ca sa dorm mai bine ?
Autor: Dr. Dorin Rosca
In acest articol:
  1. Ce este somnul ?
  2. Functiile somnului
  3. Ce pot face ca sa dorm mai bine ?

Somnul este la fel de important precum mancarea si aerul. Cantitatea si calitatea sunt foarte importante. Majoritatea adultilor au nevoie intre 7,5-8,5 ore de somn neintrerupt. Daca opresti alarma la ceasul desteptator dimineata inseamna ca nu ai dormit destul. Aceasta ar putea fi din cauza unui timp insuficient petrecut in pat, uor deranjamente exterioare sau unor probleme de somn.

  • Incercati sa va culcati si sa va treziti la aceeasi ora in fiecare zi.
  • Incercati sa nu atipiti ziua mai mult de 20 minute pe zi.
  • Nu consumati bauturi cu cafeina dupa pranz.
  • Nu stati intinsi in pat o perioada prea lunga incercand sa adormiti. Dupa 30 de minute de incercari de a adormi ridicati-va si faceti ceva in liniste pentru o perioada de timp cum ar fi cititul sau ascultatul unei muzici in liniste. Apoi reincercati sa adormiti.
  • Folositi patul pentru somn. Evitati sa va uitati la televizor sau sa folositi laptop-ul. Trebuie stiut ca cititul in pat poate fi o problema daca materialul respectiv este foarte stimulant si il cititi la o lumina puternica. Daca ajuta sa cititi inainte de culcare asigurati-va ca cititi la o lumina slaba. Un bec de 15 W ar trebui sa fie de ajuns. Lumina puternica din cadrul acestor activitati va poate inhiba somnul.
  • Intrebati-va doctorul daca vreunul din medicamentele dumneavoastra ar putea sa va creeze probleme de somn.
  • Cereti ajutor doctorului daca durerea sau alte probleme de sanatate va tin treaz
  • Faceti putina miscare zilnic. Exercitiile ajuta multe persoane in varsta sa doarma mai bine.
  • Evitati exercitile in jurul orei de culcare. Nu faceti nici un exercitiu cu cel putin 3 ore inainte de ora de culcare.
  • Pastrati un program regulat. Incercati sa va culcati si sa va treziti la aceeasi ora in fiecare zi. Trezirea la aceeasi ora este foarte importanta. Lumina soarelui dimineata sau lumina puternica va va ajuta sa va treziti. Incercati sa mergeti la culcare doar atunci cand va este somn. Lumina puternica de diminetata la aceeasi ora ar trebui sa va ajute sa va simtiti adormit la aceeasi ora in fiecare seara.
    • Relaxati-va inainte de culcare. O baie calda, cititul sau alte activitati de rutina relaxante va pot ajuta sa adormiti mai usor.
  • Evitati cofeina. Acest lucru va va ajuta sa dormiti mai profund ceea ce este mult mai reconfortant. Daca folositi cofeina faceti acest lucru dimineata. Evitati alte stimulante seara incluzand ciocolata, sucurile si ceaiurile cu cafeina. Acestea vor intarzia somnul si vor determina treziri pe timpul noptii.
  • Evitati lumina puternica in casa inainte de culcare. Folosirea intrerupatoarelor cu potentiometre in camera si in baie pot fi de folos.
  • Nu va enervati crezand ca nu dormiti deajuns. Va va face sa va simtiti mai rau. Ganditi-va ca veti reusi sa dormiti la un moment dat.
  • Mentineti o temperatuta optima in camera. Temperaturile extreme va pot trezi si va pot impiedica sa adormiti. Mai racoare e mai bine decat mai cald.
  • Nu mergeti la culcare flamand. Consumati o gustare usoara ,evitati mesele incarcate inainte de somn.
  • Un program de somn este de mare ajutor. Pastrati un program regulat de somn. Ritualul somnului poate incepe cu o ceasca de ceai de plante.
  • Evitati sa va uitati la ceas daca va treziti in mijlocul noptii. Aceasta poate cauza anxietate. Acest lucru este dificil pentru majoritatea dintre noi asa ca intoarceti ceasul din campul dumneavoastra vizual astfel incat, pentru a-l vedea sa fie nevoie sa il intoarceti. S-ar putea sa va hotarati sa nu faceti efortul de a-l intoarce sa va uitati si astfel sa va intoarceti la somn.
  • "Paharelul de seara" are un pret. Alcoolul va poate ajuta sa adormiti mai usor dar va va produce treziri in timpul noptii. S-ar putea sa nu observati. Se va agrava apneea de somn deoarece alcoolul o agraveaza. Unele persoane sforaie daca au consumat alcool sau sforaie mai rau decat de obicei daca au consumat alcool.
  • Daca aveti un partener de somn intrebati-l daca observa la dumneavoastra ca sforaiti, va miscati picioarele sau aveti pauze in respiratie in timpul somnului. S-ar putea sa aveti o tulburare de somn sau s-ar putea pur si simplu sa fiti mai atent asupra nevoii proprii de somn. Daca aveti unele nelamuriri consultati un medic.



Pagini: « 1 2 (3)
<< Insomnia Sforaitul >>
Publicitate
Publicitate
Pagina principalaDespre EmedOnLinePublicitateFinantareConfidentialitatePublica un articolContact
Boli si afectiuni : Afectiuni digestiveAlergiiAparatul respiratorBTS Boli cu transmitere sexualaBoli autoimune si sistemiceCancerControlul greutatiiFicatInima si vase de sangeMenopauzaNas, Gat si UrechiOase si muschiObstetrica si ginecologieOchiPediatriePiele, Unghii si ParPsihiatrieRaceala si gripaSangeSexologieSomnTiroidaUrologie
Categorii : AnalizeIngrijire si frumuseteInterventiiPsihologie Sarcina si nastereaSanatatea copiluluiSanatatea familieiSanatatea femeiiSemne si simptome
Medicamente : Digestiv si metabolismSangeCardiovascularDermatologieGenitourinarHormoniAntiinfectioaseAntineoplaziceSistem muscular scheleticSistem nervosAntiparazitare RespiratorOrgane senzitive
e-medOnline © 2006-2007