Index alfabetic general
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Z
Publicitate
Sondaj
Care dintre urmatoarele ar trebui evitate atunci cand esti insarcinata ?
Cofeina
Fumatul
Sexul
Exercitiul fizic
Lactate nepasteurizate
Mezeluri si carne neprelucrata termic
Mersul cu avionul
Ce parere aveti despre eMedOnline.ro?
Excelent
Bun
Satisfacator
Nesatisfacator
  • Newsletter
Boli si afectiuni - Index alfabetic
A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Z
Boli si afectiuni :: Afectiuni digestive


Diabetul

Sapte pasi spre o alimentatie sanatoasa
Autor: Dr. Virgil Vlasceanu
Medic primar boli de nutritie si metabolism
In acest articol:
  1. Ce este diabetul?
  2. Care sunt cauzele aparitiei diabetului ?
  3. Cate forme de diabet exista ?
  4. Cum se manifesta diabetul ?
  5. Cum se diagnosticheaza si cum se monitorizeaza diabetul ?
  6. Care este tratamentul diabetului zaharat ?
  7. Ce trebuie sa stie un pacient cu diabet ?
  8. Cele 10 porunci pentru piciorul diabetic
  9. Atentionari speciale pentru piciorul diabetic
  10. Sapte pasi spre o alimentatie sanatoasa
Pasul 1. Evitati grasimea vizibila
Inlaturati grasimea vizibila de pe carne si scoateti pielea de pe carnea de pui inainte de a o gati.
Inlaturati grasimea de pe friptura la tava.
Consumati alimente preparate la gratar sau la cuptor, mai degraba decat prajite.
Prajiti in ulei si nu in grasime animala (untura).

Pasul 2. Evitati grasimea invizibila
Treceti de la laptele gras la laptele degresat.
Incercati branza si branza topita degresata.
Evitati produsele din carne foarte grase, cum ar fi carnatii, salamurile, conservele de carne si pateul de ficat.

Pasul 3. Mariti consumul de alimente bogate in amidon
Consumul de alimente bogate in hidrocarbonati va va afce sa nu va mai fie foame. Acestea sunt ieftine si reprezinta o sursa buna de fibre.
Fiecare din urmatoarele exemple poate fi un astfel de aliment: un cartof fiert sau copt, un bol de cereale pentru micul dejun, un bol de orez, o jumatate de cana de paste fainoase (cum ar fi spaghetele), o jumatate de cana de mazare, fasole sau linte.

Pasul 4. Consumati mai multe fructe si legume proaspete
Legumele si fructele proaspete va vor furniza multe substante nutritive si fibre.

Pasul 5. Dezobisnuiti-va de a mai consuma zahar

Reduceti zaharul din ceai sau cafea.
Consumati fructe la desert. Alegeti fructe conservate in suc si nu in sirop.
Injumatatiti cantitatea de prajituri si biscuiti pe care le consumati.

 Pasul 6. Consumati cu moderatie alimentel bogate in proteine
Atentie! Carnea si produsele din carne au un continut mare de grasimi.
Alegeti carnea slaba (pui, peste), depreferat nu prajita, ci fiarta sau pe gratar.

Pasul 7. Renuntati la fumat si la consumul de cafea sau alcool

Consumul de alcool este permis doar in cantitati mici si ocazional.



Pagini: « 1 ... 6 7 8 9 (10)
<< Intoleranta la lactoza Boala de reflux gastroesofagian (BRGE) >>
Legat de acest subiect
Publicitate
Publicitate
Pagina principalaDespre EmedOnLinePublicitateFinantareConfidentialitatePublica un articolContact
Boli si afectiuni : Afectiuni digestiveAlergiiAparatul respiratorBTS Boli cu transmitere sexualaBoli autoimune si sistemiceCancerControlul greutatiiFicatInima si vase de sangeMenopauzaNas, Gat si UrechiOase si muschiObstetrica si ginecologieOchiPediatriePiele, Unghii si ParPsihiatrieRaceala si gripaSangeSexologieSomnTiroidaUrologie
Categorii : AnalizeIngrijire si frumuseteInterventiiPsihologie Sarcina si nastereaSanatatea copiluluiSanatatea familieiSanatatea femeiiSemne si simptome
Medicamente : Digestiv si metabolismSangeCardiovascularDermatologieGenitourinarHormoniAntiinfectioaseAntineoplaziceSistem muscular scheleticSistem nervosAntiparazitare RespiratorOrgane senzitive
e-medOnline © 2006-2007