Index alfabetic general
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Z
Publicitate
Sondaj
Care dintre urmatoarele ar trebui evitate atunci cand esti insarcinata ?
Cofeina
Fumatul
Sexul
Exercitiul fizic
Lactate nepasteurizate
Mezeluri si carne neprelucrata termic
Mersul cu avionul
Ce parere aveti despre eMedOnline.ro?
Excelent
Bun
Satisfacator
Nesatisfacator
  • Newsletter
Abordarea naturala
Bursita
Bursita

Bursita este o inflamatie a bursei ( un saculet plin cu lichid, situat intre partile mobile ale articulatiei si uneori intre tendoane si muschi). Aceste mici saculete membranoase sunt pozitionate in jurul umerilor, coatelor, genunchilor si intre grupurile mari de muschi de la brate, picioare si labele picioarelor. Acesti saci asigura tamponul intre articulatii permitand partilor mobile sa alunece mai usor una pe langa cealalta.
Articulatia umarului este cel mai frecvent afectata de bursita. Bursa umarului, amplasata intre lacasul in forma de ceasca si capul ca o minge al osului umarului, captuseste acest lacas si absoarbe socurile impiedicand leziunile. Bursa si tendoanele adiacente ei se pot inflama. Drept urmare, este dificil sa ridici bratul intins drept lateral.

Ridicatorii de greutati si cei cu munci sedentare sunt mai predispusi sa faca bursita decat cei activi care isi pastreaza muschii fermi si tendoanele sanatoase.

Preventia :
Evitati oboseala excesiva cum este cea cauzata de caratul timp indelungat de genti grele, galeti cu vopsea sau valize. Orice miscare repetitiva cum este vopsitul, pusul tapetului, spalatul geamurilor sau alte activitati neobisnuite continuate pe o durata lunga pot induce bursita.

Tratament:
1. Durerea cronica poate fi gestionata prin comprese fierbinti si reci, kinetoterapie si sport, masaj, antiiritante si diversi plasturi si cataplasme.
Aplicati o compresa cu gheata pe umar timp 6-10 minute. Aceasta va reduce suficient suferinta astfel incat bratul sa se poata misca mai liber. Compresa cu gheata este prima linie de tratament utilizata in timpul primei saptamani de durere si discomfort.
Dupa prima saptamana, aplicati comprese fierbinti urmate scurt de comprese reci. Urmati acest regim in fiecare zi pana cand durerea dispare.

2. Compresele fierbinti ajuta de asemenea la reducerea durerii. Folositi comprese groase incalzite la aburi fierbinti, facute din lana, daca aveti, sau din prosoape mari de bumbac imbibate cu apa fierbinte si stoarse. Aplicati-le continuu timp de 45-60 de minute schimband compresa cand se raceste. Apoi, frecati zona tratata cu un cub de gheata timp de 50 de secunde. Acest tratament trebuie sa fie eficient daca persoana nu are depuneri de calciu durizate.
Compresele fierbinti trebuie aplicate zilnic iar caldura trebuie sa fie intensa. Este necesara caldura maxima sau tolerabila pentru a incalzi suficient bursa pentru vindecare. Dupa o ora de aplicare de comprese fierbinti si frecare cu gheata, trebuie facut un dus rece scurt pentru a inchide porii si a reduce transpiratia.

3. Gimnastica pentru bursita este extrem de importanta pentru a impiedica fenomenul de « umar intepenit ». In primele faze, aplicatiile reci vor ajuta persoana sa inregistreze o reducere a durerii pentru a putea incepe gimnastica. Cu tratamentele calde, inflamatia trebuie sa se reduca suficient pentru a permite efectuarea de exercitii cu extremitatile corpului.

Aplecati-va inainte spre o parte, cu bratul afectat atarnand liber. Tineti-va de o masa sau birou cu bratul opus. Aceasta trage capul osului bratului din bursa. Cu o miscare a corpului, balansati mana intr-un mic cerc. Treptat, cresteti dimensiunea cercului cat se poate face acest lucru fara dureri. Zi de zi faceti cercul mai mare pe masura ce durerea cedeaza iar articulatia devine mai flexibila. Doua minute o data este de regula suficient. Acest exercitiu poate fi repetat de cateva ori pe zi. Acest exercitiu trebuie sa impiedice dezvoltarea « umarului intepenit ».
4. Evitati racirea extremitatilor. Aveti grija sa va acoperiti umerii in timpul noptii deoarece umerii se pot dezveli in pat si se pot raci. Aveti grija la aerul conditionat. Purtati lenjerie de noapte calduroasa.
5. Nu incepeti o activitate de munca grea pana cand nu v-ati incalzit facand ceva mai usor.
6. Nu faceti masaj de profunzime la bursita deoarece acesta poate creste inflamatia.
7. Nu prelungiti starea de inactivitate deoarece poate duce la o articulatie anchilozata. Doua sau trei zile de purtare a unei fese elastice pot scadea inflamatia.
8. Urmatoarele exercitii se pot face comfortabil dupa orice tratament cald sau rece.
« Mersul pe pereti » : Stati la distanta de un brat de un perete. Sprijiniti-va cu mainile de perete incepand de la un nivel usor deasupra nivelului taliei. Cu o miscare ca de pasire, mana peste mana, mergeti cu mainile cat de inalt puteti ajunge fara a avea dureri. Incercati sa cresteti pozitia cea mai inalta a mainilor pe perete in fiecare zi. Repetati exercitiul de patru ori pe zi.
« Fluturele » : Incet intindeti bratele in spate si in sus, apoi intindeti-le in fata si sus, apoi lateral si sus. Repetati acest exercitiu timp de 5 minute o data sau de doua ori pe zi.

« Scripetele » : montati un scripete suspendat cu o greutate de aprox. 2kg, de preferinta in aer liber. Trageti de franghie cat de jos se poate. Incepeti cu 5 trageri, de 3 ori pe zi. Treptat lucrati pana la 50 de trageri de trei ori pe zi.

Publicitate
Publicitate
Pagina principalaDespre EmedOnLinePublicitateFinantareConfidentialitatePublica un articolContact
Boli si afectiuni : Afectiuni digestiveAlergiiAparatul respiratorBTS Boli cu transmitere sexualaBoli autoimune si sistemiceCancerControlul greutatiiFicatInima si vase de sangeMenopauzaNas, Gat si UrechiOase si muschiObstetrica si ginecologieOchiPediatriePiele, Unghii si ParPsihiatrieRaceala si gripaSangeSexologieSomnTiroidaUrologie
Categorii : AnalizeIngrijire si frumuseteInterventiiPsihologie Sarcina si nastereaSanatatea copiluluiSanatatea familieiSanatatea femeiiSemne si simptome
Medicamente : Digestiv si metabolismSangeCardiovascularDermatologieGenitourinarHormoniAntiinfectioaseAntineoplaziceSistem muscular scheleticSistem nervosAntiparazitare RespiratorOrgane senzitive
e-medOnline © 2006-2007