Publicitate
Sondaj
Care dintre urmatoarele ar trebui evitate atunci cand esti insarcinata ?
Cofeina
Fumatul
Sexul
Exercitiul fizic
Lactate nepasteurizate
Mezeluri si carne neprelucrata termic
Mersul cu avionul
Ce parere aveti despre eMedOnline.ro?
Excelent
Bun
Satisfacator
Nesatisfacator
  • Newsletter
Expression #5 of SELECT list is not in GROUP BY clause and contains nonaggregated column 'emed_emedonline.l.tag_modid' which is not functionally dependent on columns in GROUP BY clause; this is incompatible with sql_mode=only_full_group_by
Abordarea naturala
Cancer
Cancer

Cancerul poate fi rezultatul actiunii simultane a cel putin trei factori - virusi, agenti vatamatori si slabiciune nativa.

Animalele pot fi un rezervor de virusi cancerigeni. Produsele animale figureaza pe primele locuri in randul produselor riscante. Particule virale au fost gasite in anumite cancere si in lapte si oua. Maimutele, puii, vacile, pisicile si cainii pot fi purtatori poteniali de virusi cancerigeni.

Gatitul poate sa nu fie adecvat pentru a face produsele animale sigure, de vreme ce chiar virusii omorati prin caldura au cauzat cancer la hamsteri. In tarile unde industriile alimentare sunt bine dezvoltate, rata de cancer este ridicata. A fost de asemenea sugerata o posibila legatura intre zonele cu industrii avicole dezvoltate si rata mare de leucemie si imbatranirea timpurie a copiilor.

85% din cancere sunt legate direct de mediu. Un alt procent de 10% din cazurile de cancer sunt indirect legate de mediu. Estrogenii si derivatele acide ale bilei sunt produsi interni carcinogeni care sunt recunoscuti ca fiind influentati de factorii de mediu.

Unele studii au asociat consumul de cafea cu cancerul de vezica la femei. Consumul unei cesti de cafea pe zi poate creste de 3 ori riscul femeilor de a face cancer de vezica. Razele X cu actiune asupra gurii, capului si gatului cresc riscul de dezvoltare a cancerului de tiroida. Clofibratul pentru scaderea colesterolului este asociat cu o incidenta mai mare a cancerului si a bolii vezicii biliare. Amfetaminele, folosite candva in regimurile de slabire si acum folosite pentru copiii hiperactivi, pot creste de 6 ori riscul de dezvoltare a maladiei Hodgkin’s mai tarziu in viata.

Stilul de viata organizat sa intretina mecanismele de aparare ale organismului joaca un rol semnificativ in determinarea susceptibilitatii la cancer.

Factori de risc generali :

  • Consum mare de carne si grasimi
  • Cafea, ceaiuri, cola
  • Aflatoxine (produse fungice gasite in special in alune si sosul de soia)
  • Lipsa de iod, vitamine A,C si E
  • Amine cum sunt nitrosaminele aflate in alimente necongelate, carnea si branza prelucrate.
  • Ingerarea unei cantitati mari din anumite vitamine
  • Obiceiul supraalimentarii a fost asociat cu 35% din toate cazurile de cancer
  • Anumite specii de ciuperci
  • Regim alimentar bogat in alimente rafinate
  • Regim alimentar bogat in grasimi sau proteine
  • Forme de diabet
  • Supraponderalitatea
  • Durata lunga a tranzitului pentru digestia intestinala
  • Estrogenii
  • Vopselele de par
  • Fibrele de azbest
  • Medicamentele inclusiv anumite antibiotioce ( tetraciclina, posibil penicilina), aspirina, diureticele, imunosupresoarele, metotrexat, antihistaminicele, amfetaminele, (OBS. :Acestea sunt corelari, nu inseamna ca ele produc cancer)
  • Consumul de tutun, bauturi alcoolice, bauturi cafeinizate si decafeinizate
  • Expunerea excesiva la chimicale, fumuri industriale, hidrocarburi, solventi de curatare si clorura de vinil.
  • Stres
  • Expunere la frig, caldura si radiatii
  • Consumul apei de la robinet in majoritatea marilor orase.
  • Contacte lungi cu animale de companie bolnave
  • Iritatii sau infectii cronice
  • Toate bolile virale (gripa, racelile, iritatiile, diareea)
  • Activitatea sexuala timpurie creste riscul dezvoltarii cancerului de col uterin si de preput.
  • Transplant renal
  • Istoria oricarui cancer anterior
  • Factori nespecifici cum sunt : varsta, rasa, sexul, ocupatia si ereditatea.

Factorii de risc pentru cancerul de colon:
In unele tari unde cancerul de colon nu este cunoscut, regimul alimentar consta in principal din fructe, legume si cereale integrale. Consumul de fibre din regimul alimentar este de 12-15 game pe zi. In tarile unde cancerul de colon este frecvent, oamenii consuma o medie de 3-5 grame de fibra pe zi. Produsele animale cu continut redus de fibra sunt suspectate ca factori de risc. Un stil de viata care incurajeaza diabetul va incuraja si cancerul de vreme ce tot mai multe cancere apar la diabetici.
Urmatoarele elemente pot creste riscul dezvoltarii cancerului de colon :

  • regim alimentar cu multa carne
  • regim alimentar cu multa grasime
  • regim cu putine fibre
  • durata lunga de tranzit pentru digestia intestinala
  • condimente, piper, ghimbir etc
  • bauturi alcoolice
  • consumul de bere creste riscul de cancer rectal
  • cancer anterior la nivelul sanului, colonului sau endometrului
  • mancatul intre mese si servirea a mai mult de doua mese pe zi.

Regim de prevenire :
Obiectivele urmatoarelor regimuri de tratare pentru cancer sunt de a imbunatati circulatia si oxigenarea la nivelul celulelor, de a schimba flora intestinala cu un regim bogat in fibre, de a descuraja cresterea celulelor canceroase cu bai fierbinti, de a stimula mecanismul imunitatii pentru rezistenta la cancer si de a combate toxinele care cauzeaza anemia si pierderea poftei de mancare.
Lipsa de miscare, somnul neregulat si mesele neregulate, un regim alimentar bogat in proteine, zaharuri rafinate, cereale si grasimi sunt toate asociate cu un risc de cancer sporit. Grasimile sunt in mod repetat incriminate in rapoartele medicale ca fiind susceptibile de a favoriza cancerul cand sunt consumate in cantitati mari. Experientele pe animale indica o incidenta mult mai mare a cancerului rezultat din regimuri alimentare bogate in proteine. Exista unele rezultate incurajatoare provenind din tratarea copiilor cu leucemie printr-un regim alimentar sarac in proteine.

Alimentatia :
1. Mancati multe legume, de preferinta crude, inclusiv lamaie proaspata, suc de grapefruit si suc de morcovi. Nu consumati la aceeasi masa si legume si fructe. Daca este posibil, 50-80% din masa trebuie sa fie hrana cruda. Sparanghelul si usturoiul poseda calitati anticancerigene.
2. Mancati multe fructe.
3. Mancati cereale moderat
4. Mancati nuci si seminte cu masura
5. Evitati uleiurile, margarina, concentratele, grasimile si prajelile.
6. Este de preferat regimul vegetarian. Totusi, daca carnea si ouale trebuie consumate, ele trebuie sa fie supraprelucrate prin gatit pentru a se distruge germenii, virusii, bacteriile si alte microorganisme ce va pot afecta sanatatea. Carnea trebuie de asemenea sa fie transata pentru a se inlatura excesul de grasime care se aduna sub forma unor picaturi mari galbene de grasime pe fripturi, care duc la placa de aterom si la colesterol in corpul dumneavoastra.

Limitati consumul de carne la de 2-5 ori pe saptamana, cu exceptia produselor din carne cum sunt : porcul, sunca, slanina, carnatii, hot dogs, hamburgeri, pateuri si paste din carne la cutie, produse din carne presata, care trebuie definitiv eliminate.
7. Consumati in majoritate cereale, paine si paste din cereale integrale. Asigurati-va ca produsele din cereale sunt bine coapte, de regula intre 2-4 ore. Alegeti cereale sau legume gatite din orz, hrisca, morcovi, porumb, mei, ovaz, cartofi (albi sau dulci), orez, secara si grau. Aceste alimente sunt alese datorita continutului lor scazut de fenilalanina si lizina. Consumati produse din cereale integrale fara zahar, praf de copt sau bicarbonat de sodiu si fara sare in exces.
8. Cosumati legume (boabe) de 5-6 ori pe saptamana. Consumati legume inca neajunse la maturitate cum sunt : mazarea de camp sau mazarea verde, de maxim 2 ori pe saptamana deoarece sunt bogate in fenilalanina si lizina. Alegeti doar una la o masa.
9. Daca simtiti nevoia sa folositi indulcitor utilizati mierea, melasa, malt de orz, sirop de artar sau zahar candel in loc de zahar alb, brun sau de cofetarie. In orice caz, utilizati aceste alimente cu masura.
10. Consumati fructe uscate cu moderatie.
11. Evitati a treia masa din zi. Un program de doua mese permite organelor digestive sa se odihneasca. Doua mese pe zi ajuta corpul sa se refaca din munca grea de digerare. Evitati rontaitul si gustarile. Nu sorbiti din bauturi si nici nu consumati alimente intre mese.
12. Luati masa la aceleasi ore in fiecare zi. Stabiliti-va ore regulate in ceea ce priveste programul de masa. Organele digestive trebuie sa fie stimulate numai la anumite intervale stabilite astfel incat sa-si poata mentine structura lor de ritmicitate. Prin urmare, orele de masa trebuie sa fie foarte regulate, cu cat mai mici variatii posibile si fara sa se consume nimic intre mese.

Asteptati 5 ore intre sfarsitul unei mese si inceperea mesei urmatoare. Serviti un mic dejun substantial si un pranz. Masa de seara, daca o luati, trebuie sa constea numai din cereale integrale sau fructe.

13. Cititi etichetele pentru iritanti, alimente daunatoare si aditivi, cum ar fi : otetul, glutamat de monosodiu, piper (negru, boia, ardei iute), praf de copt, bicarbonat de sodiu, ghimbir, scortisoara, praf de coaja de nucsoara, cuisoare, toate mirodeniile, produse animale (zer, caseinat de sodiu, gelatina, mono si digliceridele) si lactoza.
14. Sariti peste 1-3 mese saptamanal cu exceptia cazului in care sunteti subponderal.
15. Mancati incet si mestecati bine.
16. Gatiti cerealele si legumele bine timp de cel putin 3 ore. Utilizati oale de lut pentru gatit.
17. Pentru creme, alimente tartinabile si sosuri folositi branza, untul si sosuri facute din nuci, cartofi, morcovi, rosii, ceapa, sau alte legume si verdeturi.

Branza poate fi daunatoare. Procesul de putrefactie produce amine, amoniac, acizi grasi iritanti ( butiric, caproic, caprilic etc) si acid lactic. Acestea sunt produse de excretie (deseuri) care irita nervii si tractul gastrointestinal. Tiramina, o amina toxica produsa in branza, poate cauza dureri de cap de tipul migrenei. Unele amine pot interactiona cu nitratii prezenti in stomac pentru a forma nitrosamina, un agent cancerigen.
18. Excludeti alimentele lichide la masa cu exceptia unor rare ocazii. Alimentele lichide includ : sifon (ape carbogazoase), sucuri, supe pe baza de apa si alte bauturi.
19. Consumati fructe inghetate amestecate cu putin suc de fructe ca substitut de inghetata. Cumparati-va alimentele de la magazinele de hrana sanatoasa si din piata.
20. Evitati bauturile racoritoare, cafeaua, medicamentele si ciocolata. Se pot consuma ceaiuri de plante si bauturi din cereale
21. Nu consumati paine alba, cornuri, painea prajita ambalata, biscuiti si saratele, prajituri, fursecuri, macaroane si spaghete din faina alba, orez alb, alimente pe baza de porumb si crema de grau precum si alte produse din cereale rafinate. Faceti-va propriile dumneavoastra felii de prajit din cereale integrale. Biscuitii, prajiturile si fursecurile gata fabricate sunt nesanatoase deoarece sunt facute cu bicarbonat si praf de copt, oua, lapte, aditivi, coloranti si esente aromatice artificiale, precum si zahar.
22. Produsele lactate nu sunt recomandate.
23. Invatati-va sa mancati si sa savurati mancarea in starea ei naturala, neindulcita pentru a va face obiceiul de a nu adauga indulcitori la mancare.
24. Nu mancati painea in termen de 24 de ore de la data coacerii ei. Este necesar timp pentru a fi siguri ca fermentatia a incetat iar alcoolul s-a evaporat.

Gimnastica:
Exercitiile fizice va ajuta sa va tineti sub control pofta de mancare, neutralizeaza stresul, scad nivelul colesterolului, ajuta digestia si normalizeaza zaharul in sange.

20 de minute pe zi este minimul. Este de preferat sa se faca exercitii fizice o ora zilnic dar in anumite zile se poate sa fie necesare 3-5 ore. Nu va ardeti la soare si nu faceti febra musculara cu prea multe exercitii fizice. Ambele sunt nesanatoase.Treptat veti ajunge la un nivel bun de exercitii fizice fara sa faceti febra musculara

Respirati adanc in timp ce faceti exercitii si meditati la natura in timp ce lucrati. Exercitiile fizice zilnice in aer liber intaresc ficatul, rinichii si plamanii.

Obiceiul de a evita aerul si evitarea exercitiilor fizice inchide porii, gaurile mici prin care pielea respira, facand imposibil sa se elimine impuritatile prin acest canal. Efortul suplimentar este aruncat asupra ficatului, plamanilor, rinichilor iar aceste organe interne sunt obligate sa indeplineasca activitatea pielii.

Urmatoarele exercitii fizice pot fi benefice :

  • inot
  • plimbare cel putin 20 de minute si pana la 12 km zilnic
  • activitatile utile sunt benefice, incluzand gradinaritul, taiatul lemnelor si ingrijirea gazonului.
  • faceti exercitii de alergare pe suprafete care asigura amortizarea socurilor
  • faceti exercitii pe bicicleta medicinala
  • masajul este si el o forma de exercitiu fizic pasiv
  • aerobic
  • exercitii fizice de stretching

Hidratarea :Apa curata tesuturile. Beti apa cata doriti deoarece aceasta asigura nevoile organismului si ajuta corpul sa reziste la boli. Consumul de apa pura si respirarea de aer curat invioreaza organele vitale si purifica sangele. Beti apa pana cand urina capata o culoare deschisa.
Beti 6-10 cesti de apa, cat mai pura posibil, in fiecare zi. Dar nu beti apa in timpul mesei. Nu folositi indulcitori pentru ceaiuri.

Modul de viata :1. O baie zilnica este esentiala. Igiena personala este obligatorie. Purtati zilnic schimburi curate.
2. Sunt importante conditiile de trai in curatenie si ordine precum si dotarile de bucatarie exigent de curate.
3. Faceti 3-5 tratamente de hipertermie pe saptamana (asa cum sunt descrise mai jos) functie de rezistenta pacientului. Nu faceti mai mult de un tratament pe zi. Totalul de tratamente de hipertermie trebuie sa fie de 15-20.
4. Pastrati o tinuta corporala corespunzatoare.
5. Petreceti mai mult timp in aer liber.
6. Reinstalati regularitatea, rutina, ordinea si predictibilitatea activitatilor zilnice.Treziti-va si culcati-va la orele propuse. Scopul este o viata simplificata si linistita.
7. Opriti munca excesiva. Reorganizati ocupatiile stresante si reduceti din activitatile in care va implicati.
8. Daca nu dormiti noaptea, nu va culcati la pranz. In schimb va puteti permite un somn scurt inainte de pranz. Nu dormiti tarziu dimineata si astfel sa sariti peste micul dejun.
9. Nu dormiti unde este curent.

Lumina solara:
Se recomanda o expunere la soare de 20-60 de minute zilnic. Aceasta creste productia de limfocite (celule ale sistemului imunitar). Limfocitele sunt de asemenea capabile sa produca o substanta numita interferon care este eficienta contra catorva diferite tipuri de cancer inclusiv carcinomul, sarcomul si leucemia. De asemenea, lumina soarelui genereaza vitamina D si distruge bilirubina.
Respiratia :
1. Respirati aer curat si proaspat de afara
2. Evitati smogul (fumul industrial), gazele de esapament, hidrocarburile, fumul de tigara. Petreceti cat mai mult timp posibil in afara orasului.
3. Faceti 20 de respiratii adanci afara sau langa o fereastra deschisa de 2-4 ori pe zi.
4. Umflati baloane pentru a incuraja oxigenarea tesuturilor.
5. Urcati pe munte.

Imbracaminte :
1. Purtati haine din fibre naturale si amestec.
2. Pastrati-va mainile si picioarele calde.
3. Nu purtati haine stramte care va stanjenesc miscarile.

Publicitate
Publicitate
Pagina principalaDespre EmedOnLinePublicitateFinantareConfidentialitatePublica un articolContact
Boli si afectiuni : Afectiuni digestiveAlergiiAparatul respiratorBTS Boli cu transmitere sexualaBoli autoimune si sistemiceCancerControlul greutatiiFicatInima si vase de sangeMenopauzaNas, Gat si UrechiOase si muschiObstetrica si ginecologieOchiPediatriePiele, Unghii si ParPsihiatrieRaceala si gripaSangeSexologieSomnTiroidaUrologie
Categorii : AnalizeIngrijire si frumuseteInterventiiPsihologie Sarcina si nastereaSanatatea copiluluiSanatatea familieiSanatatea femeiiSemne si simptome
Medicamente : Digestiv si metabolismSangeCardiovascularDermatologieGenitourinarHormoniAntiinfectioaseAntineoplaziceSistem muscular scheleticSistem nervosAntiparazitare RespiratorOrgane senzitive
e-medOnline © 2006-2007