Index alfabetic general
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Z
Publicitate
Sondaj
Care dintre urmatoarele ar trebui evitate atunci cand esti insarcinata ?
Cofeina
Fumatul
Sexul
Exercitiul fizic
Lactate nepasteurizate
Mezeluri si carne neprelucrata termic
Mersul cu avionul
Ce parere aveti despre eMedOnline.ro?
Excelent
Bun
Satisfacator
Nesatisfacator
  • Newsletter
Abordarea naturala
Sciatica
Sciatica Definitie
Nervul lung si foarte voluminos numit sciatic care controleaza muschii soldului, piciorului, gambei, labei piciorului precum si pielea piciorului, care traverseaza toata lungimea piciorului, se inflameaza si cauzeaza boala sciatica. Durerea este resimtita in sold si in alte zone asociate cu nervul sciatic, fese, genunchi, picior si chiar laba piciorului in cazurile severe.

Ea poate fi cauzata de un disc vertebral alunecat de la locul lui sau de o inflamatie
in sau in jurul vertebrelor. O stare anormala a vaselor de sange adiacente poate presa pe nerv. Durizarea arterelor poate cauza o reducere a alimentarii cu sange si durere la nivelul nervului. Tonusul muscular slab sau ligamente contractate pot si ele cauza probleme cu sciatica.

Preventia
1. Invatati sa va aplecati din sold nu din talie
2. Invatati sa nu stati pe un picior.
3. Evitati sa faceti rasuciri pe o singura parte pentru a efectua sarcinile frecvente cum ar fi sa ajungeti la hartia de la toaleta, sa va dati jos din pat sau sa raspundeti la telefon.
Schimbati mobilierul din jurul dumneavoastra pentru a evita o rasucire repetata in mod constant pe aceeasi parte.
4. Evitati flexiunea sustinuta a spatelui ca aplecarea pentru a gati, a scrie sau a conduce masina.
Evitati sa stati jos timp indelungat. Nu tineti timp indelungat intinse tendoanele poplitee ( muschii mari din spatele coapselor) cum este cand se sta jos in timp ce genunchiul este intins in fata, ca la conducerea masinii timp de ore intregi.
5. Coborati din pat corect. O indoire laterala la coborarea din pat poate in cele din urma sa conduca la durere pe partea opusa in sciatica.

Evaluarea
1. Este uneori mai bine sau bine ; sau este constanta ?
Daca este ultma situatie atunci este nevoie de tratament serios pentru a impiedica progresul catre inflamarea acuta si handicap.
2. Este resimtita in fese, genunchi sau laba piciorului ? Cu cat este mai mare distanta de la spatele inferior la capatul unde se simte durerea, cu atat mai dificil este de tratat cazul.

Tratamentul
Tratamentul se face in cateva faze. Prima faza vizeaza centralizarea durerii ( aducerea ei la nivelul spatelui, daca este posibil, retragand-o de la solduri, picioare sau laba piciorului).

Faza A
Folosit in sciatica acuta si incapacitanta.
1. Stati intins pe abdomen cu suficiente perne sub piept ca sa va fie comfortabil la nivelul gatului.
2. Apoi puneti un numar egal de perne cum aveti sub piept plus una mai mult sub abdomen astfel incat partea lombara a coloanei sa fie in pozitie neutra sau usor indoita.
3. In respectiva pozitie, puneti caldura pe spate. Obiectivul este de a inlatura dureea din zona gleznei chiar daca este mai rau in coapsa. Pacientii descriu adesea acest lucru astfel : „Durerea s-a mutat in sus pe picior”.
4. In timp ce inca sunteti pe abdomen, puneti piciorul dureros si celalalt deasupra catre partea dureroasa astfel incat pacientul sa fie intr-o indoire spre partea laterala catre cea dureroasa. Ramaneti o vreme in aceasta pozitie, 15-60 de minute. Cresteti gradul de indoire catre partea dureroasa si tineti asa timp de 15 minute daca este posibil, sau scadeti indoitura daca pacientul se plange tare, in functie de faptul daca durerea este mai mica sau mai mare.
5. Daca pacientul obtine centralizarea durerii deasupra genunchiului sau chiar deasupra coapsei, sau chiar o scadere semnificativa a durerii in picior sau in laba piciorului, atunci sunteti gata sa reduceti incet flexiunea coloanei. Faceti acest lucru prin reducerea numarului de perne de sub abdomen, sau punand o alta perna sub piept. Nu scoateti pur si simplu pernele ci faceti simplu o miscare de ridicare pentru a va regla pozitia. Acum puteti sa va intoarceti la pozitia neutra de indoire pe o parte.
6. Apoi treptat puneti spatele in usoara extensie ( capul si omoplatii, dosul coapselor sa faca o curbura spre spate. Nu faceti nici o schimbare brusca pentru a obtine extensia. Se poate sa trebuiasca sa actionati foarte incet. Aceasta parte a tratamentului ia mult timp la unii pacienti, o ora sau mai mult, astfel ca fiti pregatiti sa aveti rabdare.

Faza B
Folosit cand durerea este mai mica si mai tolerabila.
1. Exercitiile fizice de intindere asa cum se recomanda pentru crampele de picioare. Stati cu fata la un perete, la 60 cm distanta de acesta. In timp ce tineti calcaiele plate pe podea, lasati pieptul sa se sprijine de perete timp de 10 secunde. Indepartati-va apoi timp de 5 secunde si repetati miscarea de 3 ori. Apoi intoarceti-va cu partea laterala spre perete la aceeasi distanta de 60 cm de perete si lasati-va cu soldul pe perete, 10 secunde si retrageti-va apoi timp de 5 secunde, repetand de 3 ori. Intoarceti cealalta parte laterala spre perete si repetati figura cu soldul opus. Daca aceasta miscare laterala cauzeaza durere, miscati-va mai aproape de perete pentru a efectua exercitiul. Treptat, zi de zi, cresteti distanta fata de perete.
2. Exercitii tip pod si aripi pentru indreptarea spatelui. Stati intins pe spate si sprijiniti corpul pe calcaie si umeri, tinand toate celelalte parti ridicate de la podea (podul). Stati cu fata in jos si sprijiniti corpul pe abdomen tinand toate celelalte parti ale corpului ridicate de la podea ( aripile). Pastrati fiecare din aceste trei exercitii timp de 3 secunde in prima zi. Lucrati pana la 30 de secunde, de 3 ori pe zi, timp de 90 de zile.
3. Comprese fierbinti pe fese, solduri, picioare si glezne, in zonele dureroase. Faceti sedinte de 20-30 de minute, intrerupte de comprese reci ca gheata la fiecare 3-5 minute timp de 30-60 de secunde.
4. Incercati sa folositi un pachet cu gheata pentru controlul durerii. Spargeti gheata marunt, puneti-o intr-o punga de plastic si apoi bagati-o in alta punga.

Faza C
Folosita in toate stadiile bolii
1. Regimul alimentar trebuie sa fie fara grasimi si fara produse lactate. Regimul total vegetarian –fara produse care contin lapte sau oua , fara carne –este cel mai benefic atat in faza de tratament cat si in preventie.

2. Incercati o data sa omiteti solanaceele din dieta ( rosii, cartofi, vinete si ardei) deoarece o iritatie datorata sensibilitatii la alimente poate fi si ea o parte din problema.
Publicitate
Publicitate
Pagina principalaDespre EmedOnLinePublicitateFinantareConfidentialitatePublica un articolContact
Boli si afectiuni : Afectiuni digestiveAlergiiAparatul respiratorBTS Boli cu transmitere sexualaBoli autoimune si sistemiceCancerControlul greutatiiFicatInima si vase de sangeMenopauzaNas, Gat si UrechiOase si muschiObstetrica si ginecologieOchiPediatriePiele, Unghii si ParPsihiatrieRaceala si gripaSangeSexologieSomnTiroidaUrologie
Categorii : AnalizeIngrijire si frumuseteInterventiiPsihologie Sarcina si nastereaSanatatea copiluluiSanatatea familieiSanatatea femeiiSemne si simptome
Medicamente : Digestiv si metabolismSangeCardiovascularDermatologieGenitourinarHormoniAntiinfectioaseAntineoplaziceSistem muscular scheleticSistem nervosAntiparazitare RespiratorOrgane senzitive
e-medOnline © 2006-2007