• Optiuni de sortare - Viata sanatoasa
Publicitate
Sondaj
Care dintre urmatoarele ar trebui evitate atunci cand esti insarcinata ?
Cofeina
Fumatul
Sexul
Exercitiul fizic
Lactate nepasteurizate
Mezeluri si carne neprelucrata termic
Mersul cu avionul
Ce parere aveti despre eMedOnline.ro?
Excelent
Bun
Satisfacator
Nesatisfacator
  • Newsletter
Viata sanatoasa - Index alfabetic
A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V Z
Expression #5 of SELECT list is not in GROUP BY clause and contains nonaggregated column 'emed_emedonline.l.tag_modid' which is not functionally dependent on columns in GROUP BY clause; this is incompatible with sql_mode=only_full_group_by
Viata sanatoasa :: Ingrijire si frumusete


De de sunt fibrele in alimentatie bune pentru sanatate ?

Ce fac fibrele ?
In acest articol:
  1. Ce fac fibrele ?
  2. Care este necesarul zilnic de fibre ?
  3. Continutul in fibre al fructelor si legumelor

Fibrele va ajuta sa reduceti riscul de boli de inima, diabet , si dau o senzatie de satietate care va ajuta sa nu va ingrasati, previn sau rezolva constipatia. Doza minima zilnica recomandata este de 25-35 grame.

Fibrele incetinesc digestia si absorbtia glucozei. Pentru cei cu diabet asta poate insemna nivele mai mici de glucoza dupa masa si o cantitate mai mica de insulina necesara

Se recomanda scaderea cantitatii de fibre din cantitatea de carbohidrati a alimentului.

De exemplu daca 100 g dintr-un aliment contin 20 g de carbohidrati si 3 de fibre atunci trebuie sa considerati ca exista 17 g de carbohidrati

Persoanele cu diabet ar trebui sa manance zilnic in jur de 25-35 grame de fibre.

Acestea se gasesc in fructe uscate si fructe care se mananca cu coaja: mere, pere, etc. Legumele bogate in fibre sunt: spanacul, broccoli, varza de Brussel, mazare si fasole.

De asemenea va puteti suplimenta dieta cu cereale imbogatite cu fibre.

Fibrele sunt partile din fructe sau legume care nu se pot digera. Ele sunt clasificate in: cele care se dizolva in apa (solubile) si cele care nu se pot dizolva in apa (insolubile).

  • Fibrele insolubile. Acestea favorizeaza transportul alimentelor prin intestin, prevenind constipatia. Se gasesc in faina si cerealele integrale, nuci si multe legume 
  • Fibre solubile. Acestea pot ajuta la scaderea nivelului colesterolului si glucozei. Se gasesc in ovaz, mazare, fasole, mere, citrice,morcovi, orz

O dieta bogata in fibre poate scadea riscul de hemoroizi, sindrom de intestin iritabil.

Fibrele sunt bune pentru digestie. Dar prea multe fibre pot conduce la balonare si crampe.

Cresteti continutul in fibre din dieta gradat, pe durata a cateva saptamani, pentru a da timp bacteriilor din intestin sa se adapteze. Beti multa apa. Fibrele care absorb apa formeaza un gel care ajuta tranzitul intestinal. Altfel ati putea deveni constipat.




Pagini: (1) 2 3 »
<< Gravida cu Rh negativ SILGARD, vaccinul pentru virusul papilloma uman (HPV) >>
Publicitate
Publicitate
Pagina principalaDespre EmedOnLinePublicitateFinantareConfidentialitatePublica un articolContact
Boli si afectiuni : Afectiuni digestiveAlergiiAparatul respiratorBTS Boli cu transmitere sexualaBoli autoimune si sistemiceCancerControlul greutatiiFicatInima si vase de sangeMenopauzaNas, Gat si UrechiOase si muschiObstetrica si ginecologieOchiPediatriePiele, Unghii si ParPsihiatrieRaceala si gripaSangeSexologieSomnTiroidaUrologie
Categorii : AnalizeIngrijire si frumuseteInterventiiPsihologie Sarcina si nastereaSanatatea copiluluiSanatatea familieiSanatatea femeiiSemne si simptome
Medicamente : Digestiv si metabolismSangeCardiovascularDermatologieGenitourinarHormoniAntiinfectioaseAntineoplaziceSistem muscular scheleticSistem nervosAntiparazitare RespiratorOrgane senzitive
e-medOnline © 2006-2007