Index alfabetic general
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Z
Publicitate
Sondaj
Care dintre urmatoarele ar trebui evitate atunci cand esti insarcinata ?
Cofeina
Fumatul
Sexul
Exercitiul fizic
Lactate nepasteurizate
Mezeluri si carne neprelucrata termic
Mersul cu avionul
Ce parere aveti despre eMedOnline.ro?
Excelent
Bun
Satisfacator
Nesatisfacator
  • Newsletter
Vitamine si minerale :: Vitamine


VITAMINA C

Surse naturale de vitamina C
Autor: Dr. Ana-Maria Iordan
In acest articol:
  1. Ce este vitamina C?
  2. Ce face vitamina C?
  3. Surse naturale de vitamina C
  4. Daca lipseste
  5. Care este necesarul zilnic de vitamina C?
  6. Suplimente
  7. Supradozare, interactiuni

O larga varietate de fructe si legume contin vitamina C. Printre cele mai bogate surse disponibile de vitamina C se numara: macesele, fructele citrice, coacazele, guava, ardeiul iute, kiwi. De asemenea, vitamina C se gaseste si in rosii, gulii, legumele cu frunze verzi (spanac, patrunjel), cartofii dulci, papaya, mango, pepene galben, varza de Bruxelles, conopida, broccoli, ardeii rosii, zmeura, capsuni, ananasul.
Comparativ, macesele contin 2000 de mg de vitamina C la 100 g, in timp ce coacazele 200 mg la 100 de grame, kiwi 90 de mg la 100 de grame, iar portocala 60 de mg la 100 de grame de aliment.
In cantitate mult mai mica vitamina C se gaseste si in ficatul animal sau peste (cod) sau in laptele proaspat de vaca sau de capra. Procesul indelungat de pregatire a acestor preparate duce insa la pierderea si acestor cantitati mici de vitamina C. In plus, muschiul si grasimea animala, produsele mai des consumate  in ziua de azi nu contin vitamina C.
surse de vitamina C
Laptele matern contine vitamina C in cantitati foarte mici (4 mg la 100 de grame), suficiente insa pentru prevenirea aparitiei scorbutului la nou-nascuti.Observatie: In cadrul procesului de preparare trebuie luate in consideratie tipul de legume si timpul de expunere astfel incat vitamina C sa nu se piarda. Initial se considera ca dupa 2 – 3 minute de fierbere, vitamina C este distrusa la nivelul legumelor, insa acesti timpi se reconsidera astazi, mai ales ca ceaiurile presupun atingerea temperaturii de fierbere, fara ca vitamina C sa se distruga.

Expunerea la soare a legumelor si fructelor determina pierderea vitaminei C, de aceea trebuie avut in vedere inclusiv mediul de depozitare. Taierea legumelor si fructelor creste suprafata de expunere a acestora la lumina, prin urmare pastrarea lor intregi ajuta la asigurarea unui aport adecvat de vitamina C.




Pagini: « 1 2 (3) 4 5 6 7 »
<< VITAMINA B6 (piridoxina) VITAMINA D >>
Legat de acest subiect
Publicitate
Publicitate
Pagina principalaDespre EmedOnLinePublicitateFinantareConfidentialitatePublica un articolContact
Boli si afectiuni : Afectiuni digestiveAlergiiAparatul respiratorBTS Boli cu transmitere sexualaBoli autoimune si sistemiceCancerControlul greutatiiFicatInima si vase de sangeMenopauzaNas, Gat si UrechiOase si muschiObstetrica si ginecologieOchiPediatriePiele, Unghii si ParPsihiatrieRaceala si gripaSangeSexologieSomnTiroidaUrologie
Categorii : AnalizeIngrijire si frumuseteInterventiiPsihologie Sarcina si nastereaSanatatea copiluluiSanatatea familieiSanatatea femeiiSemne si simptome
Medicamente : Digestiv si metabolismSangeCardiovascularDermatologieGenitourinarHormoniAntiinfectioaseAntineoplaziceSistem muscular scheleticSistem nervosAntiparazitare RespiratorOrgane senzitive
e-medOnline © 2006-2007